divendres, 5 de març de 2010

Hospitals

Quan anava a l'escola, probablement 5é o 6é d'EGB tenia un mestre més fatxa que Martines que un dia, no se perquè, va preguntar a classe quin era el millor lloc per a ficar un hospital. Jo vaig alçar la mà i vaig contestar que a prop de la ciutat i no molt apartat d'una carretera o via d'accés per a que la gent arribara fàcilment. Li vaig dir això basant-me en que ma mare, en aquell moment, treballava a la Gran Via i era un hospital molt prop de la ciutat al que s'accedia directament per carretera.

El mestre em va contestar que estava equivocada, que un hospital havia d'estar en un lloc apartat, amb una paret circumvalant el perímetre per a evitar sorolls que vingueren del carrer i del trànsit i així garantir tranquilitat als pacients. També em va dir que, sense dubte, havia basat la meua resposta en que ma mare treballava a la Gran Via, però que això era un hospital mal fet, mal pensat o no se que va dir.

Esta història em va vindre de sobte al cap tornant ahir cap a casa des de l'UJI, quan vaig passar davant de l'Hospital de la Magdalena, hospital privat que, curiosament, complix amb la descripció del mestre.

En qualsevol cas, continue pensant el mateix que pensava quan tenia 12 anys.

2 comentaris:

gargamel ha dit...

Irene, fins al que sé, eixe hospital no és privat, sino específic de patologia respiratoria (o ho era abans) i per això està aïllat.

http://www.dip-alicante.es/documentacion/pr_hospdetalle.asp?codigo=120038

Gin ha dit...

No ho és?? Doncs jo tenia entés que fa uns anys, aquest hospital (o jo recordava aquest nom, almenys), es va carregar a quasi tota la plantilla de més de 45 o 50 anys i va contractar un fum de gent jove i nova. I estes coses es solen fer si és privat...

Segurament estaré jo confosa! :D